Alla inlägg under september 2011

Av Mikaela Lindström - 29 september 2011 18:18

Nu är Adrian hela 11 månader, tiden bara rusar iväg :D bara 1 endaste månad kvar till första födelsedagen :) <3<3<3


Han har blivit så duktig på så mycket på kort tid :) han går omkring med stöd, ställer sig upp överallt, klättrar på som en apa gör han me :p

Ibland tror jag att han tror att han är en hund.... haha... han kryper runt me tungan ute å säger "voff voff" :D favorit orden är "titta,se,där" :D


Här omdagen plockade han ner sina nallepuh tavlor i sitt rum å tuggade på dem.... hrmmm.. jaja de får vara nere nu :p


Annars så lever livet på bra :) har kommit till mitten av graviditeten och mår helt okay, vissa dagar mår jag inte så bra men de e smällar man får ta.

Har ökat dosen obsidan och nog kännt mig piggare, får se nästa vecka om mitt Hb värde stigit något.


Har haft mycket att göra på jobbet nu i 2 veckor och äntligen är vi klara med alla jävla svartbröd, vi har haft en beställning på över 5.000 st , så det har varit tidiga mornar å längre dagar, men nu återgår det till de normala igen :)

Blir behandlad lite som om jag vore handikappad på jobbet emmellanåt, de vill inte att jag lyfter saker när jag är gravid men jag envisas me å göra de endå, haha :p det är en evig kamp de där :D

tsss :D


Har ledig helg nu så i morgon kväll kl.22 skall jag på Bio med Anna,Tom och Corinne :D vi skall se den nya skräckisen, kommer att bli nice :D synd att Patrick inte kan komma med :/ han måste ju vara hemma med Adis.


nååå nu får det räcka för ikväll, bye bye! :D


  <3<3<3 min prins <3<3<3

Av Mikaela Lindström - 26 september 2011 12:27

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp

en gåva från himmelen jag just har fått.

Två händer, två fötter, ett ansikte så sött

ett efterlängtat litet barn jag just har fött.



Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm

ett vackert litet barn jag håller i min arm.

Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv

ett barn som ska ta världen med flera små kliv.



Ensam, vilsen och lite rädd ibland

i mörkret du famlar efter en hand.

Sorgen och glädjen följer dina spår

livserfarenheten är följden du får.



Mamma, barn, två hjärtan, två själar

ett starkare band har ingen sett.

Något så stort, en känsla så stark

en kärlek som står på stadig mark


*******************


Det går inte en dag utan att jag är såååå tacksam för att jag har fått Adrian i mitt liv :) jag älskar den ungen mer än mitt eget liv! <3


Livet saknade verkligen mening innan han kom in i mitt liv, jag har insett det nu, det är ju det här jag är född att göra!

Jag skall vara hans mamma, jag skall finnas där för honom i vått å torrt :)

<3<3<3


  Min fina kille <3


Av Mikaela Lindström - 11 september 2011 16:00

Ja jag har ju haft en ledig helg för omväxlings skull, har vart så penga kåt så har passat på att jobba mycket :)


På fredag skall jag jobba ca 18 timmar i sträck och lördag ca 10 timmar, har lite lätt ångest inför det, men de går nog bara man väl börjat så :) Är skördefest så passa på att komma till ÅCA/Ålandsbagarn och handla lite å smaka på diverse grejjer, lite aktiviteter för barnen på gården och så har vi marsipan pyssel en trappa upp i bageriet :) välkommna! :)

 **

I fredags var jag och Tina till Wirrans i godby å käkade pizza :D

Sen åkte vi hem till mig å inväntade Ellie, sen spelade vi lite och snackade massa skit som vanligt :p å så blev det en kvälls promenad med syskonvagnen så ja fick provköra den :) Adis satt jätte bra i den å cecilia sov :D den var lätt att köra å styra så jag e nöjd :) Sen glodde vi på Idol å käka chipps å dipp osv... helt trevlig fredags kväll me andra ord :)


Å Lördagen var en lugn dag, vi var en sväng till Sund på middag, kåldolmar *mums* :D å sen på kvällen skjutsade vi Tom av å ann till Varuboden.

När Adis gått å sova så tittade vi på en film, eller ja en halv film för den va dålig :p


Å idag söndag så passade jag å Adis på att åka till Tjäna när patrick sku å spela innebandy, där mötte vi upp mamma (mommo) fyndade faktiskt lite idag å :) 2 linnen och 1 vinter jacka åt mig, 1 pyjamas och ett par byxor åt Adis :)


Sedan åkte vi till Hesburger å käka *namnam* flääääska :D

Å sen en sväng via sparhallen å köpte kattmat å doftljus :)


har just käkat lövbiff å vitlöksgratäng så nu e jag mätt!


å nu tog det stop, har inget mer att skriva så bye bye!

Av Mikaela Lindström - 6 september 2011 15:35

Börjar bli trött på att jämt vara trött!!

Efter att jag fick Adrian ville inte mitt HB gå upp till det normala igen, så har vart lite slö å yr en längre tid men de vart värre när jag blev gravid igen, nu är mitt HB nere på 112 och den nedersta gränsen är runt 115-120....

Är knappt så att jag skulle orka gå ur sängen...


men det är väll bara att bita ihop och hoppas på att det blir bättre när bebis är ute :)


Vi var ju på första ultraljudet igår, det är alltid spännande att se bebisen för första gången ;) Vi fick ett nytt BF datum, så nu är det den 13:e Februari som gäller :)

Skall på ett nytt ultraljud den 10/10 eftersom hon vi var till inte såg allt hon ville se å mäta, då skulle även Korvela närvara.

 

Efter ultraljudet så promenerade vi från sjukhuset ner till stan, gick via Alandia bolagen och tecknade den här försäkringen för ofödda bebisar :)

Och sen vidare till Hesburger och käka Lunch, patrick var nyttig och åt en kycklingsallad å drack vatten, jag slog till med bacon/ost burgare å cola :p 


Nu har jag just tagit ett bad å sen lagt Adis å vila, skall snart åka med Anna till Sleipners och titta på när Painkiller går hopplektion :)

Ovido - Quiz & Flashcards