Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela Lindström - 29 augusti 2011 15:51

Usch vad saker och ting kan bli upp förstorade!!

Jag ville vara med, jag fick inte och jag blev ledsen, inget mer än de, så i rest my case! (gravid hormonerna som gör mig trippelt lessen antagligen)

så shit shit lixom, lets move on, vi har redan missat de ändå så.


Annars så blev min Underbara Unge 10 månader igår! <3

Tiden går så fort och om ynka 2 månader firar vi the big one :) <3


Idag har det jobbats som vanligt å sen hem å vila lite å efter de tog hela familjen en tur till svampskogen efter lite kantareller så det blir svampsås till biffen idag =) *nomnom*

Av Mikaela Lindström - 23 augusti 2011 13:47

Yes, dagarna rullar på och i morgon går jag in i vecka 16+0 och det är rådgivningsbesök på schema :) Ska lyssna på hjärtljuden första gången :D <3


Annars så är Augusti snart slut och den 28:e är Adrian hela 10 månader!! tänk vad tiden går fort!! Om 2 månader har vi 1 års kalas för vår fina lilla kille :) <3


I morgon annars så är det Lunch i staden med Anna,Corinne & Ika, kommer bli träävligt!! :D


Patrick håller på med att klyva och stapla ved för fullt nu om dagarna så vi har att elda i vinter när det e kallt!! :) Jag försökte hjälpa till lite idag men hann inte så mycket för sen lessna Adrian på att sitta å titta.


Skulle vilja snabb spola tiden lite, vill att nummer 2 skall komma! :) Jag tror att Adrian kommer att bli riktigt glad över ett syskon, speciellt eftersom de kommer att vara så nära i ålder så kommer de få mycket glädje av varandra, Märker på Adrian hur mycket han gillar andra barn, ser han ett barn i butiken så släpper han inte ungen me blicken utan försöker få kontakt :) Å Han tycker det e super kul att busa med kusinerna :) Kommer bli mycket jobb med 2 små i huset men det kommer såå vara värt de!! :)


Tycker de e så kul nu när Adrian börjar försöka prata mer å mer för varje dag, kommer nya saker hela tiden :) så fort han ser en katt på bild eller i verklighet säger han "kiss kiss" å så kan han "voff" och så hela tiden kommer det "titta,titta" då kan man ju undra vad ska vi titta på?? :p Och "dääär"

Som i går i sängen när jag låg där me Lexuz å Adrian så sa adis "titta kiss kiss däää" :)



Av Mikaela Lindström - 16 augusti 2011 17:21

Ja jag vill klaga...... vill klaga på allt!!!


E så jävla trött på att vara trött...... Tycker så här långt att den här graviditeten e mycket jobbigare än förra, men det hinner väll vända... Mår iallafall inte lika illa nu som jag gjorde för typ 2 veckor sen, men jag mår fortfarande inte bra, snarare långt ifrån!


Är trött konstant och jag kan ju inte sova särskilt mycket nu på grund av Jobb och Adrian, men får tänka som så att det bara är tillfälligt, efter Februari slipper jag vara Gravid och har en till liten bäbis att ta hand om och älska <3


Ja jag är inte som alla andra som tycker att det är så himla mysigt att vara gravid, mår bara dåligt och har ont ju så därför är det inget vidare mysigt eller kul.... men vill man ha barn så är det ju ett nödvändigt ont :)


Näää nu har jag klagat färdigt!

Av Mikaela Lindström - 15 augusti 2011 17:00

Precis som rubriken berättar så köpte jag en syskonvagn idag för jag komm över en för endast 100 euro med alla tillbehör! :) har kollat runt lite och har inte hittat någon begagnad under 350 euro!! å jag vill allvarligt inte lägga ut sånna pengar på en barnvagn!


  


Är en sån härn jag köpte, dock mer använd en den här "ny vagns bilden" men endå i bra skick :) lite trasig på handtaget bara men inget som stör :)


Måste test köra den nån dag bara så jag får veta om jag kan hantera den haha :D


Hon jag köpte den av gav med en påse med barn kläder från storlek 50 och uppåt till Adis storlek, riktigt fina kläder och en jätte fin bebis filt :) + en skötväska så jag e skit nöjd :D


Så det här blev alltså ett barnvagns inlägg :D

Av Mikaela Lindström - 14 augusti 2011 16:34

Alltså egentligen vet jag inte om jag har något vettigt att blogga om idag....

Har lixom bara vart hemma förutom en sväng till Anna & Tom på kaffe :)


Igår skjutsade vi in Tom & Anna till stan efter bilen, då passade vi alla på att käka på Draken *nomnom* sen åkte vi vidare till Tjäna och för ovanlighetens skull hittade jag en hel hög me klädesplagg åt mig och inte till Adrian som vanligt :)

Köpte kläder som tillåter magen att växa lite :)


Patrick jobbar helg så han jobbade från 18.00 till 06.00 igår och samma sak idag, han åkte just hemifrån.

Det krockar lite i morgonbitti eftersom han kommer hem 06 och jag åker på jobb 04, men Adrians farfar kommer hit de 2 timmarna så det löste sig :) tur att det finns folk som har möjlighet att ställa upp den där tiden på dygnet! :)


  <3

Av Mikaela Lindström - 8 augusti 2011 15:24

Så har en ny vecka börjat och 1 arbetsdag avklard, jobbar även denna lördag så lång vecka att se fram emot, heh :p nå det är jag själv som valt att jobba så jag ska inte klaga, det e ju Lördagarna som ger lite cash :) Har även skrivit in mig att jobba båda dagarna på Skördefesten i år igen, tyckte det var rätt så trevligt förra året och så är det ju helt okay betalt de me :) Man måste passa på att tjäna lite pengar nu innan man går på mamma ledigt å blir fattig igen :)

 

Annars så idag har jag å Adrian vart å Lunchat med Anna och Ellie & Lilla cecilia, men hon lunchar dock inte mycket änn :p

Sedan for vi en sväng till Tjäna men jag hittade inget där, hade fullt schåå me att hålla koll på Adis, hade ingen sittvagn me så fick bära honom å emellanåt måste ja vila armarna å sätta ner honom men då försvann han ju iväg hastigt :p

 

Sen en snabbis in på Tillfället å Sparis å sen hem å vila, brukar ju alltid sova en stund efter jobbet så fick ta igen de lite senare här :) Adrian sover ännu men jag tycker å tror nog att han borde vakna snart :)

 

I morrn ska jag börja jobba 1 timme tidigare för det ska köras svartbröd, jippieee! *sarkasm* haha :D

 

"Harry Potter is about confronting fears, finding inner strength and doing what is right in the face of adversity. Twilight is about how important it is to have a boyfriend."
- Stephen King

 

<3  

Av Mikaela Lindström - 7 augusti 2011 17:12

Det är riktigt jävla skit irriterande men jag blir så förbannat upprörd och irriterad och ilsken för minsta lilla, jag kan seriöst inte kontrollera mitt humör alls och det är skit jobbigt!!! Jag som annars är en lugn person känner inte alls igen mig längre :/ Jävla graviditets hormoner, skit jobbigt!! bråka inte med mig tack för jag orkar inte vara arg :)


Tyckte inte alls det var så här illa när jag väntade Adrian, då blev jag lättare lessen men nu blir jag fullt jävla fly förbannad iställe....


Over and out!

Av Mikaela Lindström - 6 augusti 2011 18:37

Har mått riktigt,riktigt jävla illa i stort sett hela tiden, hela jävla dygnen enda tills nu, mår fortfarande inte helt 100 % bra men endå bra mycket bättre.

Tror att det e bra att jobba igen å röra på sig ordentligt :)


Tycker att magen ha kommit lite nu den senaste veckan bara, före de syntes det inte alls.


På jobbet funderade både Chris å Ulla varför jag hade lite "gravid" mage kvar efter 9 månader :p men nu vet dom varför :D


Jag e lite kärringen mot strömmen å tycker inte alls det e särskilt mysigt eller trevligt att vara Gravid igen, tyckte det var så skönt å slippa vara det faktiskt!

Men nu blev det ju som det blev å eftersom vi vill ha 2 barn så e det lika bra så här, så blir det nära i ålder på Adis å nya bebisen, tänk vad bra sällskap de kommer att ha av varandra sen :) lite mer jobb garanterat, men de fixar vi nog galant ;) sen har vi hela baby grejjen ur världen :)


Är just nu beräknat till den 8:e Februari räknat från senaste mensen, men det kommer säkerligen ändra efter första Ultraljudet, som vi har tid till den 5:e september :)


Vi kommer att ta reda på könet om det är möjligt att se det! :)

Jag tror stenhårt på att det är en liten prins som gömmer sig där inne :D


Jag jobbar fullt nu Augusti och september sen kommer jag att jobba varannan vecka tills jag går på Mamma ledigt igen, blir skönt att inte behöva jobba som en idiot igen för att få bra mamma penning, det blir samma som jag fått med Adrian nu när jag får barn så tätt :)


  <3

Ovido - Quiz & Flashcards